pátek 8. března 2013

Velikonoční dekorace na vajíčka-návod

Tento týden mi přinesla kolegyně v práci ukázat nádherné velikonoční dekorace. U jedné (samozřejmě té nejjednodušší) jsem si poznamenala postup. Včera večer jsem jej vyzkoušela, částečně i nafotila a o postup se ráda podělím.
Nejprve si vystřihneme čtverce o rozměrech 33 x 33cm (u dalšího pokusu jsem zvolila menší strany 26 x 26cm), na jeden z nich jsem si nažehlila výztuhu (ronoplast, vatelín apod.), na budoucí mašličku zase pás široký 5cm (délka je na vás, moje činila asi 40 cm:-))).



Čtverce položíme na sebe lícem k sobě a téměř celé sešijeme na šířku patky, na jedné straně však necháme otvor asi 8cm dlouhý, abychom pak mohli látku protočit lícem ven. Před protočením sestřihneme rohy.



Při okraji sešijeme, tím zmizí i náš otvor.



Aby byla vzniklá dekorace pevnější, můžeme látku prošít.


A nyní si připravíme mašličku. Já si ji nejprve přežehlila napůl...


... poté jsem okraje sežehlovala k prostřední linii a nakonec přehla napůl ...


  ...a opět přejela žehličkou.


Nakonec sešila při okraji na stroji.



A už máme skoro hotovo. Zbývá ručně sešít prostředky stran (strany si přehneme a nemusíme nic měřit) a rohy pěkně přehnout. Nakonec přivážeme ušitou či koupenou mašli.




A teď je jen na vás, co do vzniklé dekorace vložíte:-))))))

6 komentářů:

  1. Fajn nápad, určitě to taky zkusím!

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní, zařazuji do své "čekárny" na ušití všemožných nápadů!

    OdpovědětVymazat
  3. Jéé, to je super nápad. Určitě ušiju ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, moc pěkné, také ušiju!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za návod. Krásná dekorace. J.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za návod, bude se teď hodit! Moc hezká barevná kombinace. Jana

    OdpovědětVymazat