čtvrtek 11. července 2013

Pytlík na pečivo-návod

Tento týden měla švagrová narozeniny a já jí chtěla něco vyrobit. Dárek si vymyslela sama. Četla na netu článek o prospěšnosti pytlíků z bavlněné či lněné látky na uchovávání pečiva. Je jasné, že skladovat chleba či rohlíky v igelitových obalech v těchto parných dnech není to nejlepší, co pro ně můžete udělat. Nejprve jsem se snažila najít nějaký osvědčený návod na různých webových stránkách, ale pátrání skončilo neúspěchem. Proto jsem využila metodu pokus-omyl a vytvořila si vlastní postup. Výsledkem je toto:-)))):
Rozměr bavlněné látky- 90 cm (100 cm) x 35 cm (vyrobila jsem dvě velikosti, na různé pečivo a na velký chleba).
Neprve jsem všechny strany "začistila"- u prvního pytlíku jsem využila entl, u druhého jsem látku dvakrát zahnula a prošila rovným stehem.
 
Na krátkých stranách jsem vytvořila tunýlek pro šňůrku-zahnula jsem asi dva centimetry látky na rubovou stranu, prošila rovným stehem, možno i ozdobným.
Přeložíme látku těmito tunýlky lícovými stranami k sobě, na šířku patky sešijeme dlouhé strany budoucího výrobku k sobě od spodní části tunýlku k jeho dnu.
Ve spodní části pytlíku přeložíme roh tak, jak je ukázáno na fotu, označila jsem si čáru dlouhou 10 cm, kudy povedu šev, přebytek látky jsem raději odstřihla a začistila. To samé učiníme s druhým rohem.
Nezbývá než provléct šňůrku tunýlkem a máme hotovo. Vzhledem k tomu, že zde vznikly dva otvory, je možno šňůrku upravit dvěma způsoby.
A teď už jen malinkatá ozdoba, kterou od nynějška budu na své prezenty přidávat:-)
Sice to není čitelné, tisk budu muset ještě vylepšit a natrénovat, ale je zde napsáno Handmade By Mikšulka:-)))

2 komentáře: