neděle 3. září 2017

Hurá do školy!

Léto už nám pomalu ukazuje záda a některé dětičky se zítra poprvé podívají do svých tříd. Řeč je o prvňáčcích. V rodině máme hned dva-synovce a neteř. To jsem tedy zvědavá, jestli budou ve stejné třídě. Kdyby seděli vedle sebe, bavila bych se ještě víc, měla bych pak doma od synovce info z první ruky. Krom toho se do řad prvňáčků budou řadit i některé děti od nás z ulice a od kolegyně z práce:-)
Předpokládám, že touto dobu již mají aktovky připravené a zítra do nich přibudou maximálně svačiny a pití.
V pátek mi volala švagrová, že by se jim hodily ještě dva pytlíky, jeden na přezůvky, druhý na míč do tělocviku. Dodala i jejich přibližné rozměry. Dnes jsem díky celodennímu dešti měla odpoledne čas. Sáhla jsem po novém návodu od Ajky, který věnovala právě přípravě pomůcek do školních lavic:-) Jeden z postupů je určen pro přípravu pytlíkobatůžku. U pytlíku s oslíkem jsem dodržela rozměry podle návodu (přibližně 38x30cm), přezůvky se do něj perfektně vejdou. Žížalkový má přibližnou velikost 40 x 50cm.












 
Všechny fotky vznikaly až večer, abych zítra mohla v klidu předat, takže kvalita nic moc. Ale pro ilustraci musí stačit:-)))
Krom tohoto jsem o víkendu stihla vyrobit i šest kusů mincovek.
Nejdřív jsem je všechny podle návodu ušila, ale posléze, když jsem vsunovala pružinu, jsem se pěkně zapotila. Teprve tehdy jsem si všimla, že mám dvě různé velikosti:-))) Nicméně už jsem chtěla peněženky dokončit, takže jsem je usadila a místy je vidět, že se látka na pružině malinko vlní. Naštěstí ne zas nějak extra moc.








Interiér levé zelené mincovky jsem chybně nafotila, ale byl žlutý, předkládám foto alespoň té druhé:-)))



V průběhu šití se ukázalo, že není žádoucí, aby se vyztužovala vnější i vnitřní část kapsičky. Bohužel se mi to jednou stalo, zpracovávala jsem totiž zbytky a některé už vyztužené byly:-) Rovněž nevolit nějakou pevnou výztuž, vystačila jsem si se sakonem 80g.
Takže...dětem přeji příjemný vstup do nového školního roku, vyučujícím a rodičům pevné nervy.
H.

8 komentářů:

  1. Paráda, pytlíků není nikdy dost! Myslela jsem, že dva mi budou stačit, ale ouha! Družina, bačkory, tělocvik a kroužek k tomu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U švagrové to asi bylo podobné:-) A já byla ráda, že zase trochu upotřebím dětské látky:-)

      Vymazat
  2. ... moc pěkná práce a krásné látky, já ještě u mincovek všívám do podšívky malé poutko na klíče :-) Pohodové dny Miluška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi dnes řekla i kolegyně v práci, že by je tam dala:-) Tak snad příště, už mi došly pružiny:-)

      Vymazat
  3. Parádní pytlíčky i mincovky. Hani, ušila jsi prima věcičky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Pytlíčky mě chytly, asi jich ještě pár spíchnu:-)

      Vymazat