neděle 1. prosince 2013

Vánoční věnec na dveře-návod

Zbyly vám kousky vánočních látek? V tom případě se návod hodí přesně pro vás. Jak na šitý vánoční věnec mi poradila kolegyňka z práce Šárka, která se s ním seznámila na jednom patchworkovém kurzu. Takto vypadá její nádherný výtvor ze tří barev.
Já jej tak krásný nemám, ale rovněž jsem se snažila. Můj je tvořen kousky z osmi barev, takže je to taková menší divočina, to my rádi:-) Pokud se vám takový kousek líbí, určitě jej podle návodu vyzkoušejte.
Nejprve si nastříhejte 28 (mi stačilo 24, záleží na velikosti věnce) čtverců o velikosti strany 11,5 cm.
Poté látku přehněte napůl a po delší straně sešijte, nezapomeňte uprostřed nechat otvor, kterým budete plnit vzniklou kapsičku.
Sešitou stranu umístíte doprostřed, švy rozžehlete nebo rukou uhlaďte (viz foto).
Sešijte kratší boční strany.
Sestřihněte rohy, aby nám při otáčení nedělaly neplechu:-)
Přetočte, upravte hrany.
Naplňte, já použila duté vlákno.
Otvor můžete, ale -podle slov Šárky- nemusíte sešít. Až budete z kapsičky dělat mašličku, otvor se zatáhne. Já jej však pro jistotu zašila. A pak mi vznikla taková hromádka.
Nastříháme si kousky šňůrek, mašliček či perlovek (ty jsem užila já), kterými uprostřed kapsičku stáhneme a vytvarujeme si mašličku. Kousek šňůrky si nechejte kvůli následnému přivázání na věnec.
Vezmeme si korpus, na který mašličky přivážeme, zbytky šňůrek ustřihneme. Tento jsem používala v posledních několika letech, tak ještě chvilku bude sloužit:-)
A toto je můj výsledek.
Ještě jedno foto na dveřích:-)
A za dveřmi v jídelně už plápolá jedna svíčka na adventním věnci, který mám ještě z minulého roku, tento jsem však koupila a vyměnila na něm svíčky. Co se ubrousku týče, jako naschvál jsem doma nenašla ani jeden s vánoční tematikou, musím to urychleně napravit:-)))
 Tímto vám přeji příjemně prožitý adventní čas plný radosti, klidu a pokud možno ... pohody:-))))

6 komentářů:

  1. Děkuju:-)
    Já se s ním při tvorbě taky mazlila:-)))

    OdpovědětVymazat
  2. Hani supr nápad takový polštářkový věneček, vidím fakt prvně:-)
    Na těch dveřích mu to fakt sluší:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju, taky mi to přijde jako skvělý nápad. Paní, která to vymyslela, je šikulka. A v jednoduchosti je krása:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Věnec vypadá nádherně :-) . Podle návodu to vypadá jednoduše, ale už vidím, že jakmile bych se do něj pustila, tak by to tak pěkně nedopadlo :-D . Já si kupuji už hotové věnce. Máme bílé plastové dveře z Pramos, které jsou sice pěkné, ale bez nějakého věnce mi připadají takové smutné :-D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plaťáky ozdobu potřebují, o tom žádná:-) Tenhle věnec je děsně jednoduchý, opravdu není problém jej vyrobit. Já s ním zdobím dveře v interiéru. Ven dávám z přírodnin.

      Vymazat