neděle 31. ledna 2021

Deka se šicí tematikou a jiné radosti:-)

Jak jsem psala minule, letos se budu snažit trochu zpracovávat své kostlivce. Prvním jsem už začala.

Přibližně před třemi lety začala Evka Pálková v Eviklubu pravidelně každý měsíc zveřejňovat špulky ve tvaru postav. Aplikace jsem postupně zpracovávala a měla jsem v plánu s jejich pomocí vytvořit stylový švadlenkovský kapsář. Nakonec jsem od tohoto nápadu upustila. 

Jakmile byly špulky hotové, přišla Eva Schwarzová v klubu s návodem na šití "oken". Ta jsem chtěla vždy zkusit. A tady již bylo jasné, že z oken kapsář neudělám. Ale deku ano:-))) A protože sama žádnou ode mě ušitou nevlastním, rozhodla jsem se udělat si radost. 

Poté, co byla hotová okna, dostala jsem nápad, jak a čím je ozdobit. Využila jsem kousky návodů z Letní deky od Irmi. Konkrétně motýly, květiny v květináčích a ohryzky. Zbytek už byla jen má invence. Chtěla jsem tuto deku pojmout pokud možno scrapově, tedy využít co nejvíce zbytků látek, které tu mám. Nicméně bylo nutné vše nějak barevně i propojit, k tomu jsem si vybrala červenou a oranžovou látku z kolekce od Roberta Kaufmanna.

A tady předkládám skoro výsledek své tříleté práce. Top je položený na oboustranně hlazeném vatelínu z Polytexu, vespod velboa od Evky Pálkové, momentálně jen sešpendleno, quiltování mě teprve čeká:-) Snad to nepokazím.

 

Během víkendu jsem ještě stihla olemovat novou várku vafloviny od Jindřišky Moravcové z m-látky. 


Většinou mají šířku 50cm, délku kolem 60cm, jen motýli mají 50cm.

 

Protože na mě doba covidová zanechává stopy především v podobě přibývajících kil, musela jsem si ušít dvě nová trika (střih na tričko s netopýřím rukávem od Fazonetky, svetrovina z Kössa). Ze zbytků čepice a dva pruhy do vlasů pro neteře nebo jako šál pro jejich panenky:-)





Pokračování příště:-)

H.

7 komentářů:

  1. Hani, deka bude moc pěkná. I ostatní věcičky jsou tuze povedené. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Trička jsou super, na stříbrné teď docela ulítávám :). Koukám, že větší trička a oblečení by teď potřeboval kdekdo :D. Ještě, že chodím do práce a ta kila zůstávají plus mínus stejná :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chodím do práce, ale kila se hýbou směrem nahoru-)))

      Vymazat
  3. Fiiha ... koľko nového a pritom všetko je z iného rožku šitia. Si veľmi šikovná!!!

    OdpovědětVymazat