středa 18. března 2020

Česko šije roušky-můj deníček

Když si to doba a situace žádá, i já se přidala k této akci. Šila jsem doma i v práci.
Poprvé jsem jich sama zpracovala jen šest. Poté jsme se pustily s kolegyněmi z mého zaměstnání do práce a první den jsme jich daly 22. Včera večer mi přišla pomoci švagrová, v omezeném čase jsme zvládly opět šest kusů. Dnes v práci jsme už věděly, co a jak, také jsme z předchozího dne měly hodně materiálu připraveno,výsledek 60 kusů. A nakonec dnešní podvečer, se švagrovou jsme se zlepšily a vyhotovily 11 nebo 12 kusů.


Protože však roušky mizely doslova a do písmene pod rukama, nemám ani vše vyfoceno. Fotky z mobilů zpravidla zachycují zbytky roušek před rozebráním:-)))

Nějaký materiál donesly kolegyně, ale většinu jsem přinesla já-mám dobré zásoby od Evy Z. z Ostravy, která mi již před časem poslala materiál z dílny, kde by prostřihy již nevyužili:-)))

Pokračuji ve své skromné statistice. Další den, další kousky, tentokrát jiný typ, návod zde. Šil se mnohem rychleji, jen už nemám žádné provázky, šňůrky, které bych vložila. Opět fotím jen to, co nestihla sousedka, která mi pomáhala, vzít do práce, protože jsem kousky teprve došívala. Určitě budeme ještě pokračovat. A kolik jich vzniklo? Asi 23. Trochu jsme si práci zjednodušily-nedělaly jsme tři vrstvy a nevkládaly jsme drátek (nemám doma nerezový, aby vyvařování vydržel-v tomto návodu je totiž všitý napevno).

Sobota (20. 3. 2020) večer-4 pro sousedku (ty si stihla odnést) a 10 do potravin, kde pracuje. Látku máme v barvách její provozovny:-)
P.S. Šňůrky už si paní prodavačky musí zajistit samy.-)

Neděle (22. 3. 2020)-dnes jen pět pro naše chlapy:-) Odnesla jsem je k mamce, prý má ještě gumu a navlékne.

Pondělí (23.3. 2020)-šily jsme v práci, po šedesátce jsme přestaly počítat. Opět mizely doslova pod rukama:-) Toto jsou zbytky z konce naší šicí akce.-)


Úterý (24. 3. 2020)- už to nepočítáme. Sotva něco dokončíme, někdo se projde kolem a hromádka je zase menší:-) Takže mám opět jen jedno foto z dnešních zbytků. Tipuji, že jsme se dnes přiblížily ke stovce. V naší "šicí dílně" nás dnes zase bylo více, už jsme si práci urychlily několika vylepšeními, práce nám jde od ruky.
P.S. Prohlásila jsem, že to už stačí a dnes definitivně končíme a "dílnu" rozpouštíme.

Středa (25. 3. 2020)- 10 skládaných pánských, šito z rozměru 20 x 45cm. Doma toho tolik nenašiju, ale příští týden naše manufaktura v práci zase pofrčí.-)

Pondělí (30. 3. 2020)- ke konci šití jich bylo 78. Jestli nějaká do té doby byla z hromady odebrána, to neřešíme:-) Celá hromádka pofrčí do místní nemocnice.

Úterý (30. 3. 2020)-Určitě do stovky:-) Možná devadesát, těžko říct:-) Většina odnesena do místní LDN, zbytek jsem odnesla k nám na obec (kde už roušky sami přerozdělují potřebným).

Čtvrtek (2. 4. 2020)-dnes náš osobní rekord, asi 100 kusů. Zároveň dorazily zakladače z firmy DK Metal Libhošť, které nám zaslali zdarma, za což jim děkujeme.


Sobota (4. 4. 2020)-se sousedkou jsme došily posledních 24 kusů, které připravily mé kolegyně v práci, ale už jsme je tam nestihly dokončit. Já tedy doufám, že už jsou to poslední kusy, nemám už v plánu šít další, leda by se někdo ozval, že je někde nutno dodat.

Dodatek 23. 5. 2020- sobota. 6 kousků pro kolegyni a její dceru:-)


Snad brzy nebudou zapotřebí.
H.

7 komentářů:

  1. Hani, jak by řekl můj vnuk - seš dobrá !!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Šikulky jste! Já nešiju, jako jediný člověk naší domácnosti chodím do práce, kde je to v současné době sakra náročné a denně vařím pro čtyři lidi, časově nedávám a jsem ráda, že mi nějaký dobrý člověk roušku ušil :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, potraviny musí šlapat!!!! Proto taky šiju pro paní prodavačky.

      Vymazat
  3. Hani super.. je to mazec. Taky nestíhám šít. Chodím do práce, malá, něco málo připravit k jídlu a šiju. Za 4 dny mám skóre 135 roušek .. a jedu dál ..

    OdpovědětVymazat
  4. Ach, obdivujem ... lebo som šila síce nejakých 20, pre rodinu a susedov, ale aj z toho mi bolo zle ... si HRDINKA !!! Marta

    OdpovědětVymazat